UVOD:

V čarobni gozd je nekega dne zaneslo nenavadno kačico. Samo glavico je imela. Res! Uboga reva se je skrivala med listjem in trepetala, da je ne bi kdo opazil in se iz nje norčeval. Nekega dne je prav med to listje zaneslo ježka. Ko je zagledal kačo brez repa, mu je raztegnilo gobček v nasmeh, a se je hitro zresnil, ker je bila videti tako zelo žalostna. »Kdo pa si?« jo je pobaral. »Kača sem,« je tiho odgovorila. Ježek si jo je pozorno ogledoval. »Hja, kje pa imaš rep, če si kača?« »Nimam ga, ni mi zrasel,« je potožila kača. »Kamor koli pridem, se mi živali posmehujejo,« je zajokala. »Brez prijateljev sem, nihče me ne mara ...« Ježku se je ubožica zasmilila. »Nikar ne joči,« je pohitel. »Tukaj, v čarobnem gozdu, se ti ne bo nihče posmehoval. Tu smo vsi prijatelji in skrbimo drug za drugega. Veš kaj,« ga je prešinila odlična zamisel, »morda poznam rešitev za tvoje težave. Kaj porečeš na rep iz kart?« Kača ga je začudeno pogledala: »Rep iz kart?« »Tako je,« je ježek zavzeto prikimal. »Gozdni prijatelji se radi igramo in s tem učimo, zato sem se nečesa domislil. Mi se bomo učili, ti pa boš med vsako igro dobila drugačen rep. Kaj praviš?« Kačica brez repa ni vedela, kaj naj si misli. A tudi rep iz kart je boljši od nobenega. Pokimala je in se že veselila novih dogodivščin in prijateljev.

 

Število igralcev: 2 do 6

Potrebujemo: igralne karte 1, 2, 3: z igro osvoji znanje tudi ti.

 

PRVO IN NAJPOMEMBNEJŠE PRAVILO (skupno vsem igram)

Vsak igralec MORA vsebino vsake karte, ki jo odpre, NA GLAS PREBRATI. Torej prebere številko, račun ali uporabno nalogo, pri zadnjih dveh PA PODA tudi REŠITEV.

 

NASVET

20 kart z uporabnimi nalogami sprva izločite. Ko vsi igralci usvojijo in utrdijo strategijo igre, jih dodajte med karte. Starejši mlajših igralcev najprej preberite posamezno nalogo in skupaj poiščite pot, ki vodi do pravilne rešitve.

 

KARTE Z OKVIRČKI

Zapisi z nagradami za pravilno rešitev in s kaznijo za napačno (na osmih kartah z računi) se pri igri Kača brez repa UPOŠTEVAJO!

 

POSEBNE KARTE predstavljajo naslednje vrednosti:

  

JOKER 1 - 5 je vreden od 1 do 5, JOKER 6 - 10 je vreden od 6 do 10 - igralci mu sami določijo vrednost. Če je karta JOKER zadnja v nizu, velja vrednost, ki jo je določil igralec, tudi za naslednjega igralca,

    

JEŽEK +2 je vreden 2.

   

JEŽEK +3 je vreden 3.

 

MEDVED: Karta MEDVEDEK je pri tej igri strateška. Kot samostojna lahko sledi kateri koli predhodni karti, naslednji igralec pa v tem krogu ne odloži karte, le z zaprtega kupčka v niz doda novo, ki je izhodišče za nadaljevanje igre.

 

PRIPRAVA NA IGRO

Delilec razdeli vsakemu igralcu 5-krat po 1 karto. Eno karto odpre, jo prebere, pri računu oz. uporabni nalogi poda tudi rezultat, in karto odloži na igralno površino, ostale karte položi na kupček s hrbtno stranjo navzgor. Če se delilcu odpre karta MEDVEDEK, jo vrne med karte in odpre drugo.

POTEK IGRE

Ker je zadnja karta v nizu število 5, je vrednost 5 izhodišče za naslednjega igralca.

Ker je zadnja karta v nizu vredna 5, je število 5 izhodišče tudi za naslednjega igralca.

POZOR: Vrednost vmesnega seštevka ali razlike odloženih kart ne sme presegati 10 in biti manjša od 0.

 

Ker je zadnja karta v nizu vredna 3, je število 3 izhodišče tudi za naslednjega igralca.

...

Za napačno rešitev ali če kart ne prebere, igralec ne odloži nobene karte.

Če v rokah nima ustrezne karte ali kart, igralec vzame dodatno z zaprtega kupčka. To ponavlja tako dolgo, da lahko karto/e odloži.

 Igralci lahko med igro poljubno spremenijo kot niza, da ta dobi podobo kačinega repa.

 

 

ŠE PRIMER IGRE, kadar so dodane tudi karte z besedilnimi nalogami:

 

Zmaga igralec, ki prvi odloži vse karte.